Wilt u meer informatie? neem contact met ons op!
Uitgebreide beroepsinformatie vindt u in de praktijk.
Praktijkregels
AANMELDING EN VERWIJZING
U kunt zich via het contactformulier op de website óf telefonisch aanmelden. De logopedist noteert uw gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en de klacht waarvoor u logopedische behandeling nodig hebt. Indien mogelijk plannen we direct de eerste afspraak. Mocht dit niet mogelijk zijn, wordt u op een later tijdstip teruggebeld. U kunt bij Logo Nova alleen terecht met een verwijzing van de huisarts of andere specialist (orthodontist, KNO-arts etc.)
EERSTE AFSPRAAK
Tijdens de eerste afspraak vindt een intakegesprek plaats. Aan de hand van dit gesprek wordt er bepaald of er onderzoek of aanvullende informatie noodzakelijk is en afhankelijk van de klacht plannen we 1 of 2 afspraken per week. U heeft zoveel mogelijk vaste afspraken, zodat u altijd verzekerd bent van een plek. Belangrijk om bij uw eerste afspraak mee te nemen, de zogenaamde verplichte documenten:
DE BEHANDELOVEREENKOMST
Tijdens de eerste afspraak, als u akkoord gaat met de plannen zoals voorgesteld door de logopedist, ondertekent u een behandelovereenkomst. In deze behandelovereenkomst vindt u informatie over WGBO (wet op geneeskundige behandelovereenkomst), de behandel- en oefenafspraken (voor zover die al bekend zijn), in het kort de betalingsvoorwaarden, de bereikbaarheid van de praktijk, informatie-uitwisseling met derden (hiermee geeft u toestemming aan de logopedist om contact op te nemen met leerkracht, kinderarts of andere specialist indien dat voor de behandeling nodig is), bewaartermijn van het dossier, dekking basisverzekering.
AFZEGGEN BEHANDELING
Tijdens de eerste afspraak neemt de logopedist de algemene voorwaarden met u door en ondertekent u de behandelovereenkomst. Hierin kunt u teruglezen hoe u kunt afzeggen als u een afspraak niet kunt bezoeken. Doet u dit wel uiterlijk 24 uur van te voren. Bij niet tijdige afzegging van de behandeling ontvangt u zelf de rekening.
WACHTKAMER
Wanneer u een afspraak heeft, kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. Houdt u er rekening mee dat de wachtkamer een gedeelde ruimte is. De behandelingen vinden plaats op vaste tijdstippen. Het is daarom raadzaam om maximaal 5 minuten van te voren aanwezig te zijn. Laat uw kinderen spelen in het daarvoor bestemde gedeelte (en met de daarvoor bestemde materialen) van de wachtkamer, om de behandeling van de andere cliënten niet te storen. Het wordt gewaardeerd als u uw kind erop attendeert het speelgoed op de juiste manier te gebruiken en op te ruimen.
INZET EN AANWEZIGHEID OUDERS TIJDENS DE BEHANDELING
Wanneer u of uw kind logopedie heeft, verwacht u een zo goed mogelijk resultaat. Hiervoor is het naast de logopedische behandeling belangrijk dat er thuis geoefend wordt om behandeldoelen te behalen. De logopedist verwacht dan ook van u dat u uw kind helpt dit te bewerkstelligen en hierbij stimuleert. Over het algemeen verwacht de logopedist ook dat een ouder (of beide ouders) aanwezig is bij de therapie. In overleg kan daarvan afgeweken worden.
AFWEZIGHEID VAN DE LOGOPEDIST
Bij kortdurende afwezigheid van de behandelend logopedist, bijvoorbeeld door vakantie of ziekte, zal u op de hoogte gesteld worden van het uitvallen van de behandeling en wordt een nieuwe afspraak met u gemaakt. Bij langdurige afwezigheid, door welke omstandigheden dan ook, zal er voor een waarnemend logopedist gezorgd worden. U zult hiervan direct en vooraf aan uw behandeling op de hoogte gesteld worden.
Naast bovenstaande praktijkregels hanteert Logo Nova Algemene voorwaarden. Deze voorwaarden ontvangt u ook bij uw eerste afspraak en worden besproken en ondertekend in de behandelovereenkomst.
U kunt zich via het contactformulier op de website óf telefonisch aanmelden. De logopedist noteert uw gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en de klacht waarvoor u logopedische behandeling nodig hebt. Indien mogelijk plannen we direct de eerste afspraak. Mocht dit niet mogelijk zijn, wordt u op een later tijdstip teruggebeld. U kunt bij Logo Nova alleen terecht met een verwijzing van de huisarts of andere specialist (orthodontist, KNO-arts etc.)
EERSTE AFSPRAAK
Tijdens de eerste afspraak vindt een intakegesprek plaats. Aan de hand van dit gesprek wordt er bepaald of er onderzoek of aanvullende informatie noodzakelijk is en afhankelijk van de klacht plannen we 1 of 2 afspraken per week. U heeft zoveel mogelijk vaste afspraken, zodat u altijd verzekerd bent van een plek. Belangrijk om bij uw eerste afspraak mee te nemen, de zogenaamde verplichte documenten:
- De verwijzing van huisarts/specialist/instelling
- Een kopie van uw identiteitsbewijs (voor- en achterzijde)
- Een kopie van uw verzekeringspas of polis (voor- en achterzijde)
DE BEHANDELOVEREENKOMST
Tijdens de eerste afspraak, als u akkoord gaat met de plannen zoals voorgesteld door de logopedist, ondertekent u een behandelovereenkomst. In deze behandelovereenkomst vindt u informatie over WGBO (wet op geneeskundige behandelovereenkomst), de behandel- en oefenafspraken (voor zover die al bekend zijn), in het kort de betalingsvoorwaarden, de bereikbaarheid van de praktijk, informatie-uitwisseling met derden (hiermee geeft u toestemming aan de logopedist om contact op te nemen met leerkracht, kinderarts of andere specialist indien dat voor de behandeling nodig is), bewaartermijn van het dossier, dekking basisverzekering.
AFZEGGEN BEHANDELING
Tijdens de eerste afspraak neemt de logopedist de algemene voorwaarden met u door en ondertekent u de behandelovereenkomst. Hierin kunt u teruglezen hoe u kunt afzeggen als u een afspraak niet kunt bezoeken. Doet u dit wel uiterlijk 24 uur van te voren. Bij niet tijdige afzegging van de behandeling ontvangt u zelf de rekening.
WACHTKAMER
Wanneer u een afspraak heeft, kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. Houdt u er rekening mee dat de wachtkamer een gedeelde ruimte is. De behandelingen vinden plaats op vaste tijdstippen. Het is daarom raadzaam om maximaal 5 minuten van te voren aanwezig te zijn. Laat uw kinderen spelen in het daarvoor bestemde gedeelte (en met de daarvoor bestemde materialen) van de wachtkamer, om de behandeling van de andere cliënten niet te storen. Het wordt gewaardeerd als u uw kind erop attendeert het speelgoed op de juiste manier te gebruiken en op te ruimen.
INZET EN AANWEZIGHEID OUDERS TIJDENS DE BEHANDELING
Wanneer u of uw kind logopedie heeft, verwacht u een zo goed mogelijk resultaat. Hiervoor is het naast de logopedische behandeling belangrijk dat er thuis geoefend wordt om behandeldoelen te behalen. De logopedist verwacht dan ook van u dat u uw kind helpt dit te bewerkstelligen en hierbij stimuleert. Over het algemeen verwacht de logopedist ook dat een ouder (of beide ouders) aanwezig is bij de therapie. In overleg kan daarvan afgeweken worden.
AFWEZIGHEID VAN DE LOGOPEDIST
Bij kortdurende afwezigheid van de behandelend logopedist, bijvoorbeeld door vakantie of ziekte, zal u op de hoogte gesteld worden van het uitvallen van de behandeling en wordt een nieuwe afspraak met u gemaakt. Bij langdurige afwezigheid, door welke omstandigheden dan ook, zal er voor een waarnemend logopedist gezorgd worden. U zult hiervan direct en vooraf aan uw behandeling op de hoogte gesteld worden.
Naast bovenstaande praktijkregels hanteert Logo Nova Algemene voorwaarden. Deze voorwaarden ontvangt u ook bij uw eerste afspraak en worden besproken en ondertekend in de behandelovereenkomst.