Wie zijn wij?
Werkervaring, kwaliteit en scholing.
Tineke Olzheim-Ramakers
|
Kort Curriculum Vitae - Een korte beschrijving van mijn werkervaring als logopedist en praktijhouder.Werkervaring
2015-heden Logopedist en eigenaar van Logo Nova Logopedie Nieuwstadt. 2009-heden Stagebegeleider van studenten opleiding Logopedie van HSZuyd. 2009-heden Logopedist voor Amerikaanse cliënten met zeer zware spraak/taal problematiek vanuit NATO basis Brunssum. 2008-2016 VVE logopedist binnen 2 KDV`s en 2 PSZ vanuit gemeente Sittard. 2008-2015 Logopedist logopedie MAATWERK. Werkzaam op verschillende dependances door de jaren heen. 2008-2010 Leidster kinderdagverblijf ‘De duizendpoot’ in Echt. Doelgroep 0-4 jarigen. nov 2007-feb 2008 Stage St. Camillus Roermond neuro-revalidatie. mei 2007-nov 2007 Vrijgevestigde all-round praktijk. feb 2007-april 2007 Stage AZM afdeling neurologie. nov 2001 – mrt 2002 Stage:afdeling dagbesteding stichting Pepijn en Paulus Echt (nu Pergamijn). Activiteitenbegeleiding. Lidmaatschappen
- Geregistreerd logopedist in het kwaliteitsregister paramedici - Lid van de NVLF - Lid van kwaliteitskring Diversus - Lid van kwaliteitskring voor Dyslexie in Urmond Opleiding
In 2008 ben ik afgestudeerd als allround logopedist, met de specialisatie afasie en dysartrie, aan de Zuyd Hogeschool in Heerlen. Bachelorthesis: Percentage Spraakverstaanbaarheid bij kinderen tussen 2;6 en 4;6 jaar, een normeringsonderzoek. Bij- en nascholing/Cursus
Stem • Studiedag ‘stem up to date’. Viecuri Venlo. • Training Lax Vox. Dyslexie/ lezen: • Dyslexie: herkenning, onderzoek en behandeling. Hogeschool Utrecht. Spraak/ articulatie: • Hodson en Paden. Onderzoek en behandeling van spraakproblemen bij kinderen. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. OMFT: • Basismodule Logopedie en tandheelkunde. Neurologie: • Minor Afasie en dysartrie Zuyd hogeschool. • Virenze infantdag. Kinderen tussen 0-6 jaar in de geestelijke gezondheidszorg. Taal: • Het belang van communicatie: diagnostiek bij kinderen met spraak-taalproblemen en auditieve verwerkingsproblemen. Adelante • Cursus Nederlandse gebarentaal voor algemeen belangstellenden, module 1. Sensorische informatieverwerking: • Basismodule sensorische informatieverwerking `Anders kijken naar kinderen’ • Behandelmodule sensorische informatieverwerking `Anders kijken naar kinderen’. • 2sensational days. Anders kijken naar kinderen. Gehoor en auditieve vaardigheden: • Cursus Acoustic Pioneer Coach. • Spraak- en taalontwikkeling, auditieve verwerkingsproblemen: diagnostiek en behandeling. In mijn praktijk zie ik veel verschillende mensen, van alle leeftijden, met heel uiteenlopende vragen. Die diversiteit maakt mijn werk zo leuk. Ik vind het belangrijk om de hulpvraag van mijn cliënten goed in kaart te brengen en zo snel mogelijk aan het werk te gaan met oefeningen waarbij je direct verbetering kan ervaren. Ik probeer in mijn werkwijze zo dicht mogelijk bij de dagelijkse situatie van mijn cliënt te blijven. Hiervoor is een goed contact en samenwerking heel belangrijk. Dat reikt verder dan de praktijk. Het gaat om het netwerk: ik werk samen met ouders, scholen, de consultatiebureaus, peuterspeelzalen, kinderdagverblijven, fysiotherapeuten, kindercoaches en ergotherapeuten.
Naast mijn ervaring en deskundigheid als allround logopedist, specialiseer ik mij elk jaar weer verder door het volgen van opleidingen en cursussen. Specialisaties All-round logopedist Dyslexie specialist Prompt 1 en 2 Manuele larynx facilitatie/manipulatie (LMF) Sensorische informatie verwerking (SI) |
Goyka Lamers
|
Kort Curriculum Vitae - Een korte beschrijving van mijn werkervaring als logopedist.Werkervaring
Mei 2002- t/m febr. 2005: Verpleeghuis Schuttershof, Brunssum Jan. 2003 t/m april 2003: ZMLK-school De Maaskei, Heel Juni 2003 t/m dec. 2006: Particuliere praktijk Peeters, Waldfeugt (DL) Mei 2005 t/m aug. 2005: Psycho-Medisch streekcentrum Vijverdal, te Maastricht Sept. 2005 t/m maart 2015: SO / ZMOK-school/ Cluster- 4/ Expertise centrum: De Widdonckschool/ Aloysiusstichting, gevestigd op het internaat De Widdonck/ Combinatie jeugdzorg. 1 Mei 2013 t/m dec. 2017: Logopediepraktijk Lamers, te Heibloem (praktijkhouder) Maart 2015 t/m dec 2015: Logopediepraktijk S.Slot en F. Moolhuijsen, Obbicht Jan 2018 tot heden: Studio BeeldSpraak, te Stevensweert (praktijkhouder) praktijk voor logopedie en leerbegeleiding - Expert Beelddenken - Trainer Leren Leren Methode - Coach bodymap; reflexintegratie Lidmaatschappen
- Geregistreerd logopedist in het kwaliteitsregister paramedic - Lid van de NVLF - Lid van kwaliteitskring Diversus - Gecertificeerd Expert Beelddenken; Instituut Kind in Beeld - Gecertificeerd Trainer Leren Leren Methode; Instituut Kind in Beeld Opleiding
1998-2002 Opleiding logopedie/ HBO: Hogeschool Zuyd, Heerlen Stage’s; - verpleeghuis Schuttershof, Brunssum - ZMLK- school Hermanbroereschool, Roermond - particuliere praktijk Mevr. Scheffers, Roermond Bij- en nascholing/Cursus
- Semantische-pragmatische taalvaardigheden bij normaal begaafde kinderen met ASS - Cursus Preventie van en omgang met dreigend/destructief gedrag - Post HBO-cursus Dyslexie - Post HBO-cursus Dyslexie in het primair onderwijs - Workshop Brain Blocks - Workshop Taal in Blokjes - Studiedag school en echtscheiding - Studiedagen werkgroep logopedisten in het cluster 4 - Nationale Dyslexie Conferentie - Autistisch denken en probleemgedrag - Diagnostiek bij kinderen met spraak-taalproblemen en aud.verwerkingsproblemen. - Onderliggende taalproblematiek bij leerlingen met gedragsproblemen. - Kind in Beeld: Didactiek: visueel leren - Kind in Beeld: Beelddenken in de praktijk SIGNALEREN - Jaarlijkse deelname NVLF-congres - Taalstaal: het effect van behandeling bij jonge en schoolgaande kinderen met TOS - Matrix-methode: hoofdopruimen en leren hoe te leren - Opleiding Expert Beelddenken + Licentiedag Expert Beelddenken 1 keer per jaar. - Trainer Leren Leren methode. - Cursus Coach Bodymap; reflexintegratie + Licentiedag Bodymap 1 keer per jaar. Ik ben een enthousiaste logopedist. Voor mij staat de vertrouwensband met de cliënt en zijn/haar omgeving centraal. Ik hecht veel waarde aan overleg met andere disciplines zodat u als cliënt zo snel mogelijk weer kunt deelnemen aan de voor u belangrijke dagelijkse situaties. Ook ik blijf mij telkens verder ontwikkelen door het volgens van opleidingen en cursussen.
Specialisaties: All-round logopedist Leesproblemen/dyslexie Beelddenk-expert |